Zarządzanie portfelem marek w koncernie motoryzacyjnym na przykładzie Stellantis N.V.
Type
Book
Subtype
Monograph
Authors/Creators
Ministerial publisher
Politechnika Lubelska
ISBN
978-83-7947-476-9
Date
2021
Abstract PL
Obecność marek jako jednego z głównych narzędzi marketingowych jest cechą charakterystyczną dla rynku motoryzacyjnego. Samochody, części jak również usługi motoryzacyjne posiadają swoje marki i inne specjalne oznaczenia. W niniejszej monografii poruszono problem zarzadzania zbiorem marek wewnątrz przedsiębiorstwa motoryzacyjnego w formie koncernu. W wyniku przeprowadzonej analizy danych rynkowych jak i samych przypadków marek przedstawiono wnioski dotyczące funkcjonowania rozbudowanego portfela marek. Poruszane zagadnienia zostały przedstawione w czterech rozdziałach. W rozdziale pierwszym zostały przedstawione zagadnienia teoretyczne dotyczące zarządzania marką oraz ich zbiorami. Rozdział drugi zawiera informację o obiekcie badania, czyli koncernie Stellantis,. W rozdziale trzecim zawarto opis metodyki badawczej, która została użyta w niniejszej pracy. Są to macierz BCG oraz studium przypadku. Ostatnia część monografii to analiza portfela marek koncernu Stellantis, w pierwszej jej części poddano badaniu marki przedsiębiorstwa przy pomocy macierzy BCG, następnie każdą z nich przeanalizowano jako pojedynczy przypadek. Głównym celem monografii jest próba wskazania metod, które są używane przez koncerny motoryzacyjne do kreowania i zarządzania swoimi markami oraz jaki jest wpływ rozbudowanego portfela marek na pozycję rynkową przedsiębiorstwa. Poruszane zagadnienia są aktualnymi i ważnymi problemami, ponieważ tworzenie i promowanie marek motoryzacyjnych to procesy wysoce kosztochłonne.
Abstract EN
Presents of brands as one of main marketing tools is characteristic feature for automotive market. Cars, parts as well as automotive services have they own brands and special marks. In this monograph have been analysed problem of
brand collection management in automotive enterprise in the form of concern. As a result of market data analysis and brands case studies, conclusions were presented about expanded brand portfolio. Issues have been discussed in four chapters. In the first chapter have been introduced theoretical issues about brand management. Second chapter contain information about research object which is automotive concern: Stellantis. In third chapter has been contained research methodology description, which has been used: BCG matrix and case study method. The last part of monography is Stellantis brands portfolio analysis. In first part brands have been studied by BCG matrix, then all of enterprise brands have been analysed as like individual cases. The main objective of this monography is try to indicate methods, which are used by automotive concerns to creation and management they brands. Second objective is showing what is impact of expanded brand portfolio on market position of enterprise. Raised questions are actual and important problems of automotive industry because creating and promotion of automotive brands are high cost processes.
Keywords PL
marka
zarządzanie marką
portfel marek
motoryzacja
przemysł motoryzacyjny
Keywords EN
brand
brand management
brand portfolio
automotive industry
motorization
Statistics
Dziwulski, J., & Piątek, R. (2021). Zarządzanie portfelem marek w koncernie motoryzacyjnym na przykładzie Stellantis N.V. https://hdl.handle.net/20.500.14629/568

Loading...
Files
zarzadzanie.pdf
PDF 4.55 MB
Licence
Except as otherwise noted, this item is licensed under the Attribution-ShareAlike licence 4.0
Accessibility issue?Request a WCAG-compliant file
Publication available in collections: