Marketing w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych
Type
Book
Subtype
Monograph
Authors/Creators
Ministerial publisher
Politechnika Lubelska
ISBN
978-83-7947-483-7
Date
2021
Abstract PL
Marketing w wyszukiwarkach internetowych oraz mediach społecznościowych zaczyna odgrywać coraz większą rolę w strategiach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorstwa. Ze względu na ogromną popularność medium jakim jest Internet, działania prowadzone w jego obrębie są doskonałą formą dotarcia do grupy docelowej odbiorców. Zastosowanie odpowiednich technik marketingu w wyszukiwarkach, jak również tego prowadzonego w mediach społecznościowych ma niebagatelne znaczenie. Ich implementacja pozwala na zwiększenie widoczności danej strony internetowej, czy też profilu na wybranym portalu społecznościowym, co przekłada się bezpośrednio na liczbę potencjalnych klientów mających możliwość zapoznania się z ofertą danego przedsiębiorstwa. Wyszukiwarki internetowe zyskały ogólnoświatową popularność wśród ich użytkowników. Nie inaczej jest jednak w kontekście przedsiębiorstw. Również w ich przypadku medium to stało się niezwykle często wykorzystywanym kanałem dotarcia z komunikatem marketingowym do odbiorców. Obserwuje się dlatego wysoki stopień konkurencji. Setki stron internetowych walczą o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, stąd też ich optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest tak istotna. Równie popularnym narzędziem co wyszukiwarki, stały się media społecznościowe. Przyciągają one całą rzeszę użytkowników swoimi niezwykłymi funkcjonalnościami. Istnieje wiele rodzajów takich mediów, a każde z nich może być polem do implementacji różnorakich narzędzi z zakresu marketingu.
Abstract EN
Search engine marketing and social media marketing are starting to play an increasingly important role in marketing strategies used by enterprises. Due to the wide popularity of the Internet, marketing activities carried out within it are an excellent form of reaching the target audience. The use of appropriate marketing techniques in search engines, as well as in social media, is of great importance. Their implementation allows you to increase the visibility of a given website or profile on a selected social networking site, which translates directly into the number of potential customers who have the opportunity to familiarize themselves with the offer of a given company. Search engines have gained worldwide popularity among their users. However, it is no different in the context of enterprises. In their case, this medium has become an extremely frequently used channel of reaching recipients with a marketing message. Therefore, a high degree of competition is observed. Hundreds of websites are fighting for the highest position in search results, hence their search engine optimization is so important. Social media has become an equally popular tool as search engines. They attract a whole host of users with their extraordinary functionalities. There are many types of such media, and each of them can be a field for the implementation of various marketing tools.
Keywords PL
marketing
wyszukiwarki internetowe
media społecznościowe
SEO
SEM
Keywords EN
search engines
social media
Statistics
Dziwulski, J., & Tkaczuk, C. (2021). Marketing w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. https://hdl.handle.net/20.500.14629/573

Loading...
Files
marketing.pdf
PDF 4.46 MB
Licence
Except as otherwise noted, this item is licensed under the Attribution-ShareAlike licence 4.0
Accessibility issue?Request a WCAG-compliant file
Publication available in collections: